Werken aan eigentijdse bedrijfsvoering: Sebastiaan van den Bogaard was interim-teamleider Financieel Advies & Beleid gemeente Breda

Sinds de zomer van 2017 had Sebastiaan van den Bogaard tot het voorjaar van 2018 vanuit Hiemstra & De Vries een rol als interim-teamleider bij Gemeente Breda. Hij leidde in Breda een organisatieontwikkeling binnen het domein bedrijfsvoering in goede banen. Sebastiaan heeft Financieel Advies & Beleid onder zijn hoede. Dat is een afdeling met 25 mensen die werken aan en adviseren over concernfinanciƫn en diverse producten van Gemeente Breda. Sebastiaan was in Breda de juiste persoon op de juiste plek vanuit zijn ervaring met bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling bij verschillende gemeenten en andere publieke organisaties.

Organisatieontwikkeling Gemeente Breda

In Breda zijn vijf bedrijfsbureaus bij elkaar gebracht in het team Financieel Advies & Beleid. De achterliggende gedachte van deze beweging is om centraal te sturen en capaciteit in te zetten rondom de (maatschappelijke) opgaven die er op dat moment toe doen en dicht bij de interne klant toegevoegde waarde te leveren. Dit vraagt wel om een andere manier van (samen)werken. Sinds de zomer zijn daarin onder leiding van Sebastiaan stappen gezet. Nu breekt een nieuwe fase aan. Dit voorjaar zal een nieuwe teamleider het stokje overnemen. Inmiddels wierf Gemeente Breda een vaste nieuwe teamleider Financieel Advies en Beleid. 

Organisatieontwikkeling interim-werk

Regelmatig zijn we via interim-werk betrokken bij organisatieontwikkeling in publieke organisaties. Graag een vraagstuk aan ons voorleggen dat vraagt om aanvullende denk-, stuur- en doekracht? Doorpraten over interim-werk? Neem dan contact met ons op.